home about contact travelog resepi bahasa jerman

I love you, Mr Douglas!

(Entry tertunda & auto-publish)

Aku ni pantang dapat berjalan sorang2, memang banyaklah tempat aku singgah. Mula-mula konon menjengah jelah, lepas tuh balik bawak barang berkoyan-koyan. Heheheheh.

Contohnya, bila aku balik dari somewhere, turun2 train dekat Bingen(pekan Bingen), mesti aku rajinkan diri aku pergi menjengah kedai2 yang ada dekat pekan Bingen. Konsep dia mudah je, "Orang menjual, kita mestilah kena membeli". Kalau tak kesianlah dekat orang yang jual tuh kan. Baikkan hati aku. Hehehehe







So, long story short, aku sangat selalu singgah dan melonggokkan duit memajukan bisnes seorang pakcik bernama Douglas yang menjual produk kecantikan terkenal. Dulu masa aku kat Malaysia, tak pernah ku peduli keadaan wajahku. Sekarang dah kahwin, kena jaga woi. Maintainance mesti nak ada. Kang kalau takde, silap2 laki aku pandang orang lain, camne. Haa kang mengango tak guno!




Kedai Pakcik Douglas dekat Bingen ni kecik je, tapi staff dia tip top. Aku seronok, setiap kali aku pergi, mesti ada sorang makcik pekerja Douglas ni yang terangkan dekat aku pasal produk2 yang aku berminat. 

Dulu2 aku cam malu nak masuk Douglas, sebab nanti orang kedai sapa kita, tanya nak tengok brand apa. Aku manalah kenal brand dulu2. Sekarang semenjak aku berjinak2 membaca blog orang pasal produk kecantikkan, barulah tau. "Ohh, itu namanya blah blah blah, ohh ini ini ni." Gtuh lah dialog I olls sekarang. Teehee.

Dann atas bantuan staff Douglas yang budiman dan banyak ilmu jugak, akhirnya aku membeli beberapa produkt yang depa jual. Tapi aku takdelah beli semua sekaligus. Sebulan aku beli satu atau dua je. Sampai ghumah aku claim duit beli mekap dekat big boss. Heheheh. 


Dua yang ni aku paling feveret sekali. Yang botol puteh tuh funktion dia
untuk meratakan warna kulit. Eloklah guna lepas kena sunburn.

Makcik kedai Douglas kata, aku boleh dapat diskaun 10% kalau buat membership card. Mata aku terus berpinar. (**Excited!). Iyelah, ada peluang bayar kurang, kenapa bayar lebih kan. Jimat disituh. Hehehehe

Selain diskaun 10%, Douglas jugak akan hantar sample exclusive ke rumah aku. (**Double excited!). Sample exclusive depa nak kasi you. Siapa yang taknak kan. Dia kata lagi, bila Douglas keluarkan magazine(sebenarnya katalog, magazine apenye, memang dia niat nak goda orang suruh beli, tanda harga sana-sini), aku akan dapat nashkah percuma setiap bulan. Yang ni aku takdelah excited sangat, aku takut sebenarnya duit aku terbang. Douglas nampaknya telah memasang kepak pada duit I olls. (Aku ni kedekut jugak, sikit. Hehehehe) 

Tapi bila dengar 10% yang akan aku nikmati, aku pon terus bersetuju tanpa berpikir panjang untuk buat membership. Kehkehkehk. Sungguh cetek permikiran perempuan berakal 1, bernafsu 9 nikan. Hahahahah




Korang nak tengok benda2 percuma yang Douglas kasi aku, sampai aku nak datang lagi kedai dia? Chachaa! Ada jugak diorang kasi perfume, dah dua kali dah depa kasi, tapi aku tak suka perfume. Nak muntah bau-bau ni. Tak tahan sangat. Teehhee. Arituh makcik tuh suruh pilih, nak perfume ke skin care product. Dengan pantas aku pilih skin care. Dapat serum clinique! Excited2x!! Untuk suami aku, Douglas kasi shower gel untuk lelaki. Maskulin giler bau dia. Syeksi you! Teehhee








Aku excited, tak sabar nak tunggu diorang hantar lagi sample dekat aku. Seronok jugak ye dapat barang percuma ni. Ohh, masa depa hantar card membership aku tuh, diorang ajak jugak sign up dekat Douglas online. Macam menarik pulak aku menengok website depa ni. Korang nak tengok?! Chacha!







Ehh ehh, ada Eiffel Tower-lah! Macam cantik pulak! Hehehhe. Macam pelik ek, duduk Germany, tapi sibuk2 suka sangat dengan Paris. Blogname ambil pulak orang Czech Republic punya. Aisya, memang takde pendirian agaknya. Hehehehe. 

Ohh lupa, bila aku travel naik2 flight, boleh bawak pencuci muka semua baby-baby size je, botol gedabak2 takleh bawak nanti naik flight. So aku belilah set percubaan ni. Kecik and murah giler. Yang ni just 9.99€ je. Bak kata Ben Ashaari, "Semua benda bawah 10€ adalah murah!!".



Bezakan size diorang. Botol yang bagak ni susah nak bawak jalan2. Heheheh

That's it for now !
K bai !
Sekian ~
Thanks for reading this ! 
Muah !

20 comments:

  1. wahh.. bestnya akak, Clinique mmg best. dah tuh ada diskaun pla. aww..aww ^^ ..best la Douglas, kt Msia tiada kan? first time dgr..heuheu.. :D

    ReplyDelete
  2. wow... kak update la lagi tempat2 best kat sane nun.. suke tgk... :)

    ReplyDelete
  3. Douglas ni ala-ala Sephora ke?

    ReplyDelete
  4. wahh .. beshnya akak !

    btw akak tagged :D
    http://funnyvelove.blogspot.com/2014/09/the-liebster-award.html

    ReplyDelete
  5. Bestnya! Memang boleh tergoda ni, diskaun,..free samples,... :)

    ReplyDelete
  6. lepas ni boleh review product la pulak. hehe

    ReplyDelete
  7. ya ampunnnn.....review produk make up plak....dr luar negara plak tuh...ehhhh!clinique?
    produk tuh ada sorg blogger selebriti yg bt review...kesannya menjadi.............
    alaaaaa..pakai produk mest hasbend tak lari pnyalaaaa

    ReplyDelete
  8. Wahhhh..syok dpt barang free ni...branded pulak tuuu..dolce&gabbana gituuu

    ReplyDelete
  9. Wahhhh..syok dpt barang free ni...branded pulak tuuu..dolce&gabbana gituuu

    ReplyDelete
  10. Mahal tak barang2 dia compare to Malaysia? Ke sama je. Brand clinique tu agak mahal lah. Tak mampu dik non. kekeke

    ReplyDelete
  11. Ohhh patutlah love u bagai upanya dpt brg free hehehe lawak lah

    ReplyDelete
  12. amboi.. shopping.. mahal tak klu compare kat malaysia?

    ReplyDelete
  13. wooow clinique tuuuu..!! senyum lebar pakcik douglas wakaka ada sorang pminat setia diaa dok target kedai dia manjang hihi

    ReplyDelete
  14. clinique kat mesia mahai. kat sana murah x? hehe

    ReplyDelete
  15. douglas ni cam ala-ala sephora kat Malaysia je..murah ke clinique kat sana?

    ReplyDelete
  16. igtkan love u mr arrogant...hahaha

    ReplyDelete
  17. Comel.semuanya bila dilonggok sekali setempat.

    ReplyDelete
  18. hahaha eksitednya akak ni xD Sampai tahap keeksitedan tu sampai sini haha.. Yun Sing yang tak minat pun produk2 ni boleh senyum baca entri xD

    ReplyDelete
  19. fuyo...guna brand clinique ..mahal bgku...T_T

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...