home about contact travelog resepi bahasa jerman

Teaser : Vintage German Postcards Giveaway

Baru-baru ni, aku tak ingat jalan dekat mana. Pastuh terjumpa beberapa poskad vintage yang cantek giler (bagi akulah). So macam biasa, ahkak Aisya tergoda, and terbeli. Kikiki. Anddd yang paling best adalah, quotes yang tertulis atas poskad tuh dalam bahasa Jerman!! Anyone excited nak join, kalau aku nak buat giveaway poskad-poskad vintage bahasa Jerman tak? Incase anyone interested, sila laungkan "Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman" diruangan komen bawah ni!



Sebabkan aku baik kann *pujilah aku sikit, bodek-bodek dibenarkan untuk giveaway kali ni, hihihi*, aku akan take sometime, some of my very precious time dann translatekan kepada korang semua maksud perkataan yang tertulis di atas poskad yang bakal engkorang menangi ni. Haa baikkan aku kann? Kann, kann, kann. Hihihi *perasan giler, hehehehe*.



1. Aschenputtel: FYI, Aschenputtel ni german-version of Cinderella. Haa, kalau korang nak tahu, translation dia adalah: Cinderella is the best proof that a new pair of shoes can change your life!





2. Friendship is a matter of heart, that is based on trust and affection, a bond between two souls, that nor space neither time can separate. Friendship means to always be there for one another and to share everything, be it dreams, thoughts, or happy moments, or maybe worries. There is no gifts in this world more precious than a friendship.



3. We should sometimes just do, what makes us happy, even when, it is not the best. Haa yang ni, aku pon poning nak translate. Aku faham ayat dia gtuh jer, biasanya takdelah kena translate satu2. Sekarang aku pening sudah. Hihihi :D



4. I am not old, I am just young a little longer! Hehehhe aku suka quote ni! Me too, me too! hihhihih :D


Cepat, giveaway bakal bermula sekejab sahaja lagi! Nanti aku publish lagi satu entri beserta dengan semua syarat-syarat penyertaan giveaway ni yer. Join dekat sana nnt yer. Sini just nak tengok berapa ramai yang berminat nak join giveaway I olls yang tak seberapa ni. Hihihi. Jangan risau, jangan gundah, syarat senang-senang jer this time *Wink!*


28 comments:

  1. Tergoda tengok poskad2 tuh! Akak laung nih!
    Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman!!

    ReplyDelete
  2. NAKKKKKKKKKKKKKKKKK POSKAD VINTAGE BAHASA GERMANNNNNNNN!
    *sambil berlari naik ke atas bukit grand old lady*

    Ops! ter'over' pulak....heheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh comment yang nie memang besh.....siap lari2 ek...hihihi ;-)

      Delete
  3. Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman !!!

    ReplyDelete
  4. Ich will das, bitte. Danke...pokcik nak monanggggg

    ReplyDelete
  5. Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman >___<

    ReplyDelete
  6. Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman! :D

    ReplyDelete



  7. Akak laung nih! Speaker volume 18...

    Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman!!

    ReplyDelete
  8. Nak poskad vintage dalam bahasa Jerman! Hahahaha...Kak Sally dtg melaung!

    ReplyDelete
  9. Sama! Paling suka quote yg last tu jugak! Hehe :D

    ReplyDelete
  10. Untunglah duk luar negara.Boleh melancong merata tempat.Nak jadi macam akak boleh?

    ReplyDelete
  11. Nak... Nak... :D
    Tapi saya bukan orang Malaysia. Boleh ikutan juga?

    ReplyDelete
  12. cantik3.. brkenan yg cenderelala tuh.. hehehehe

    ReplyDelete
  13. Pergh!! Ohsem giler poscard dia..

    ReplyDelete
  14. memang vantage sangat,, rasa kembali ke zaman 50an ja,, hehehee...

    ReplyDelete
  15. Nak jugak poskad nie....memang terasa ke-Jerman-an nye...kehkehkeh...
    Kalo dapat nak kasi dekat orang tua dikampung...secara pos...pura2 tgh berada di Jerman..kehkehkhe

    ReplyDelete
  16. aida nak yg no 1 tu, aisya :)
    elegan sgt nampak nyer...

    ReplyDelete
  17. chantek n classic., wak dh join GA yee ., hihi2

    ReplyDelete
  18. Wah, menarik quote2 dalam poskad tu :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...